Raport przedstawiony poprzez Interaktywnie.com sugeruje, że zakupy w Internecie robi aż 15 milionów Polaków, duża ilość nieprawda? Według owego raportu wskazuje też, że co drugi Polak decyduje się na takie zakupy przez urządzenia mobilne minimum raz w tygodniu. Coraz większy popyt na zakupy online a co za tym idzie? Rośnie liczba sklepów internetowych. Jednak nie każdy ze sklepów osiąga sukces, ale dlaczego? Skoro ilość Polaków robiących zakupy online codziennie wzrasta? Dlatego, że z pewnością jednym z czynników jest tak zwana widoczność sklepu w owym Internecie. Dziś, by się przebić spośród setek, a nawet tysięcy konkurencyjnych serwisów, nie wystarczy już mieć ładną stronę. Konieczne jest już poprawienie jej w wyszukiwarce Google. Odpowiem dziś wam jak pozycjonować swoją stronę www. W tym artykule również omówimy różne zagadnienia związane z tak zwaną optymalizacją sklepu, dzięki któremu możliwe będzie wyjście z agonii i być w czołówce w wyszukiwarce.
Jak pozycjonować swoją stronę — wybór dobrej platformy
Pierwszym i najważniejszym krokiem do postawienia solidnego e-sklepu, który wytrzyma lata i będzie dobrze się trzymał w pozycjonowanych wynikach to wybór platformy, która pozwoli Ci osiągnąć cel, jaki sobie założysz. To bardzo ważne zagadnienie, które niestety mnóstwo przedsiębiorców nie uważa za ważne i omija, ten krok, a nie tędy jest, dogra, ponieważ do dobrego pozycjonowania sklepu Internetowego musi być też dobra platforma, która ułatwi nam ten proces w dalszych krokach pozycjonowania swojej marki na rynku, gdzie jest pełno innej konkurencji. Pamiętaj, że są różne platformy Internetowe, które oferują odmienne możliwości tej optymalizacji pod kątem pozycjonowania. Wybór tak zwanego zamkniętego oprogramowania może wiązać się z brakiem wielu możliwości, też wprowadzenia w późniejszym czasie niezbędnych i koniecznych modyfikacji takich jak:
- Optymalizacja kodu witryny
- Przekierowania do strony
- Instalacja różnych rozszerzeń
- Wtyczki, które pomogą zwiększyć sprzedaż i pozycjonowanie sklepu.
Jest tego jeszcze więcej, ale to te są najważniejsze. Obecnie mnóstwo sklepów posiada sekcję poświęconą tylko pozycjonowaniu, w której można samodzielnie zmienić różnorodne parametry w sklepie, które wpłyną na ocenę strony przez algorytm Google.
Pamiętaj coś bardzo ważnego, że algorytm Google, oceniając twoją stronę, bierze pod uwagę aż 200 czynników i nawet więcej, więc zmiana tylko dwóch czynników nic nie wpłynie na ów algorytm. To tak dla ciekawostki.
Jednak ustawienie poprawnie parę czynników, może jednak wpłynąć coś na algorytm, który z pewnością pomoże Ci w pozycji twojego e-sklepu. Możliwe jednak, że nie wystarczy to do osiągnięcia czołowych miejsc u boku najbardziej konkurencyjnych dla Ciebie firm. Warto zastanowić się co zrobić, by wpłynąć zdecydowanie mocno na wyszukiwarkę, jedno z lepszych platform do owego pozycjonowania jest Prestashop oraz Shoper te sklepu oparte na tych dwóch platformach. Obie platformy e-commerce zapewnią Ci szeroki i możliwy rozwój twojego kodu i treści, są to popularne i łatwo do nich znaleźć odpowiednie moduły i wtyczki, które wpłyną na pozycję i ranking e-sklepu. Pamiętaj jednak, że to nie tylko sama platforma zagwarantuje Ci czołowe miejsce w wyszukiwarce wśród konkurencji. Warto jednak przed podjęciem decyzji skonsultować się ze specjalistą SEO, który doradzi Ci najlepszy wybór owej platformy, która też i w późniejszym czasie pomoże w efektywnym pozycjonowaniu owej strony.
Jak pozycjonować stronę — dobór odpowiednich i skutecznych słów kluczowych
Dobrym sposobem na wpłynięcie na pozycjonowanie sklepu Internetowego jest, dobór odpowiednich i skutecznych słów kluczowych są, do tego nawet darmowe programy, które wskażą Ci, jakie słowa kluczowe są najbardziej popularne i najbardziej wyszukiwane w Google w danych roku, ale o tym za chwilę. Dobór odpowiednich słów kluczowych to oczywiście jest jednym z najlepszych sposobów na wpłynięcie słów kluczowych, ale nie można liczyć na ogólne i mocno konkurencyjne słowa kluczowe, czyli takie jak:
- Meble
- wycieraczki
- Noclegi
- Adwokat
I tym podobne słowa kluczowe. Niestety tak nie wyróżnimy swojego e-sklepu, a wręcz przeciwnie może źle to wpłynąć na pozycjonowanie słów kluczowych. Dlaczego? Dlatego, że dobór słów kluczowych nie polega na ogólnym i mocno konkurencyjnym dobieraniu owego słowa, tylko na wyróżnione słowa, które opisują, dokładnie to, co znajduje, się w naszym sklepie i nie są one konkurencyjne z innymi sklepami, ale są też często wyszukiwane przez wyszukiwarce. Dobrze, wiemy, na czym polega, słowo kluczowe, ale jak je szukać? I jak znajdować odpowiednie i efektywne takie słowa kluczowe? Strony takie jak:
- Planner słów kluczowych
- KWFinder
- AnswerThePublic
- Google Trends
Pomogą Ci w wyborze takich właśnie słów kluczowych, które pomogą Ci w pozycjonowaniu swojego sklepu internetowego, który podniesie swoją wartość i wskoczy wyżej w owej wyszukiwarce. Warto, więc poświęcić na to parę godzin, a nawet dni, jeżeli potrzeba, by wyszukać odpowiednie i efektywne słowa kluczowe, których użyjesz na swojej stronie, by pomóc algorytmowi Google znaleźć ten e-sklep.
Jak pozycjonować stronę — Odpowiednia optymalizacja strony głównej
Kolejnym krokiem do zwiększenia szansy na lepsze pozycjonowanie owego sklepu Internetowego, który wpłynie na algorytm to odpowiednia optymalizacja strony głównej.
Teksty
Mnóstwo właścicieli sklepów preferuje „czyste” strony główne, pozbawione jakiegokolwiek tekstu czy mające jedynie obrazki, kilka chwytliwych za serce i oczy nagłówków parę linków do kategorii z produktami. Niestety, jednak to złe podejście a w szczególności, kiedy myśli się o pozycjonowaniu takiej strony. Jeżeli Tobie jako właścicielowi sklepu zależy, na wyższym pozycjonowaniu nie bądź tak jak dużo innych właścicieli. Koniecznie ważnym aspektem do tego jest zawarcie na stronie tekstów, których część powinna znaleźć się w polu tak zwane „above the fold” (ATF) a co to znaczy? Część strony widocznej od razu po załadowaniu się bez przewijania suwakiem. Jest to naprawdę ważny aspekt, którym powinieneś się kierować, jeżeli myślisz poważnie nad dobrym i efektywnym pozycjonowaniem swojego e-sklepu. Pamiętaj, że umieszczając opisy, staraj się unikać publikacji jedno, ale to bardzo długiego bloku treści, taka forma nasycenia strony wpłynie negatywnie na odbiór strony, czyli algorytm uzna ją za złą i przestanie wpływać na jej pozycjonowanie. Najlepszym i sprawdzonym rozwiązaniem będzie wstawienie na stronie głównej ogólnego opisu na temat sklepu oraz wyodrębnienia pozostałych informacji w sposób taki jak format kafelków, złożonych z nazwą będącą jednocześnie linkiem do odpowiedniego działu obrazka czy też krótkiego opisu. Pamiętaj, też jednak by to się przyjęło, musisz pisać do swojego klienta w sposób naturalny, ale też w sposób tekstu SEO, by zamieścić w tekście o ilości 1000 zzs (Czyli znaków ze spacjami) minimum 3 razy swoje słowo kluczowe, może, być jedno a może, być ich więcej, pamiętaj, że musi to wyglądać w sposób naturalny! Ten tekst jest kierowany do osoby, a nie komputera, ale ważne jest, by użyć owych słowo kluczowe, na wzgląd pozycjonowania, a też, że algorytm to system komputer, który bierze pod uwagę słowa kluczowe w czystej formie, jak i w odmianie.
Nagłówki
Pamiętaj, że strona główna powinna zawierać nie tylko dobry opis ogólny sklepu i pod tytułami zawarte linki do odpowiedniej części sklepu, ale też nagłówki dobrze wpłyną na wygląd dla klienta i dla wyszukiwarki. Google określa tematykę strony przez owe nagłówki ważne, by napisać nagłówek w formie H1 bądź H2, ale najlepiej by to była forma H1 a taki nagłówek zawierał dwa bądź trzy ogólne słowa kluczowe określające jego tematykę i tematykę owego sklepu. Jeżeli jest to możliwe, należy wstawić go od razu pod opisem w polu ATF. Najlepszy to sposób, by uzyskać kolejny dobry punkt do pozycji sklepu.
Jak pozycjonować stronę — szybkość a jej pozycjonowanie
Szybkość ładowania strony jest chyba jednym z najważniejszych jak nie najważniejszym aspektem promowania i pozycjonowania strony. To ten czynnik, który wpływa na dobre wrażenie owego użytkownika i potencjalnego klienta na tej platformie, gdy owa strona będzie, szybka to klient będzie, zadowolony a pozycjonowanie takiej strony będzie, łatwiejsze dla owego Google, który zwraca uwagę na zadowolenie owej strony, szybkość też strony pozwala na pozyskiwanie i na zwiększenie szans na kupienie owego towaru, którym jest zainteresowany klient. Pamiętaj, że wyszło na jaw, że klient stacjonarny może poczekać dłużej, ale klient online nie lubi czekać i rezygnuje z zakupów, jeżeli widzi, że strona jest powolna i nie chce mu się załadować. Jednym słowem nie lubi czekać taki klient i gdy wyjdzie, szybko ze strony algorytm uzna, to za niezadowolenie i bardzo szybko obniży pozycjonowanie sklepu, czego każdy chciałby uniknąć. Dlatego zwróć uwagę czy ta strona i sklep jest na tyle szybka, by zadowolić owego klienta i go zatrzymać na dłuższy czas, by algorytm uznał to za zadowolenie i chętniej pozycjonował sklep.
Jak pozycjonować stronę — przez bloga firmowego
Kolejnym dobrze wpływowym na pozycjonowanie sklepu będzie założenie też bloga na tej platformie www. Interesujące wpisy z dobrze dobranymi słowami kluczowymi wpłyną też na pozycjonowanie sklepu, który przez owe wpisy zdobędzie nie tylko lepszą jakość w wyszukiwarce, ale też zachęci potencjalnych klientów do kupna na twojej platformie przez prowadzenie bloga, na którym możesz opisywać swoje produkty, ciekawy wpis i dobrze złożony tekst SEO pod sprzedaż przyniesie Ci dużo dobrego nie tylko pozycjonowanie, ale zwiększy szanse na sprzedaż, więc warto też się nad tym zastanowić. Dobre rozwiązanie dla początkującego właściciela sklepu na przykład prowadząc, sklep Internetowy z artykułami zoologicznymi warto, wpisywać na blogu na przykład „jak rozpoznać u psa chorobę” czy też i u kota, wtedy ciekawy wpis zaciekawi czytelnika i będzie wiedział, że masz, na ten temat pojęcie co zachęci, go do kupna czegoś z owego sklepu a możliwe, że poleci bloga czy sklep swoim znajomym. Co zwiększy szansę na sprzedaż i na pozycjonowanie tego sklepu.