Kiedy dzwoni do nas nieznajomy numer to zawsze wzbudza w nas obawy. W obecnych czasach wzrasta liczba oszustw oraz połączeń, które mogą być dla nas dużym zagrożeniem. Zastanawiamy się czy powinniśmy odbierać czy też nie oraz czy wiąże się to z konsekwencjami na przyszłość. Dlatego warto przed takim połączeniem dokładnie go sprawdzić. W prosty sposób można sprawdzić kto jest właścicielem danego nieznanego numeru i poznać opinie na jego temat od innych użytkowników. Jest to bardzo ważne, jeżeli nie chcemy zostać oszukani lub nękani przez telemarketerów. Należy pamiętać, że jeżeli raz już odbierzemy takie połączenie to będzie już dzwonić cały czas.
Najprostszym sposobem będzie wpisanie takiego numeru w wyszukiwarkę Google, gdzie wyskoczyć nam powinno kilka wyników wyszukiwania. Drugą opcją jest sprawdzenie takiego numeru, dzięki serwisom do tego stworzonych. Oczywiście istnieje wiele stron, które oferują takiego typu usługi, ale nie wszystkie dają wiarygodne i bardzo dokładne informacje. Największym i najpopularniejszym serwisem do sprawdzania takich numerów w Polsce jest Ktoto.info. Posiada on szeroką bazę, w której znajdują się miliony numerów telefonów firm i instytucji. To dzięki użytkownikom, którzy coraz częściej sprawdzają takie numery firma ta się rozrasta i może świadczyć tego typu usługi. To oni budują ten serwis, ponieważ dodają komentarze, w których możemy dowiedzieć się kto stoi po drugiej stronie słuchawki. Komentarze na tej stronie to zasadnicza część działania tego serwisu. W prosty sposób można wytłumaczyć jak to działa. A więc użytkownik serwisu, który ma kontakt z nieznajomym numerem, w sensie odbierze połączenie i uda mu się dowiedzieć kto to jest, w jakiej sprawie dzwoni i czy było to niechciane połączenie lub coś ważnego, dodaje komentarz z tym numerem i opisem do niego. W ten sposób osoby zainteresowane mogą przeczytać opinie o danym numerze i świadomie podjąć decyzję czy odebrać czy nie. Drugą opcją poza komentowaniem jest ocenianie takiego połączenia. Serwis ktoto.info ma pięciostopniową skalę, dzięki której ocenia się połączenie. Oceny to negatywna, neutralna, drażniąca, dobra i pozytywna. Chodzi o to, że jeżeli połączenie było informacyjne bez wydźwięków to użytkownik daje ocenę neutralną, a gdy był pomocny, ponieważ dzwonił kurier lub dany sklep w sprawie zamówienia dają ocenę pozytywną lub dobrą. Ocenę negatywną lub drażniącą dostają numery, które uznane są za spam telefoniczny lub należą do natrętnych telemarketerów.
Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy pewni, że nie będziemy mieć żadnych kłopotów i warto z tego korzystać. Oszuści często wykorzystują brak czujności z naszej strony i fakt, że nie mamy czasu na nic. Dzwonią zawsze wtedy, gdy jesteśmy w pracy, w przerwie na szybki lunch lub w zabieganym stylu odprowadzamy dzieci do szkoły. Należy również pamiętać, że takich serwisów jest wiele, są bardzo pomocne i jak najbardziej należy z nich korzystać. Ponadto w jakiś sposób chronią nas przed oszustem.