Wszystkie rodzaje firm, ale zwłaszcza start-upy i mniejsze firmy, mogą skorzystać z tych technik inbound marketingu.
Każda firma musi robić jakiś rodzaj marketingu. Ale jaki marketing jest najskuteczniejszy? Większość konwencjonalnych podejść marketingowych jest zbyt kosztowna lub nieporęczna dla mniejszych firm i start-upów, aby z powodzeniem zastosować. Właśnie dlatego inbound marketing i jego różne techniki mają sens dla każdej firmy — ale szczególnie dla startupów i mniejszych firm.
Strategia treści w inbound marketingu.
Inbound marketing to bardziej podejście niż lista taktyk. Marketing przychodzący w swojej istocie polega na przyciąganiu potencjalnych klientów do Twojej firmy, a nie na wychodzeniu w ich poszukiwaniu. Tradycyjny marketing opierał się na listach e-mail, rozmowach telefonicznych, reklamach na billboardach i direct mail.
Nowoczesny marketing przychodzący wykorzystuje organiczny ruch wyszukiwania, formularze e-mail i publikację treści, aby przyciągnąć klientów. Marketing przychodzący to najlepsze podejście dla dzisiejszych firm, niezależnie od tego, czy są to B2B, B2C, e-commerce, SaaS, technologiczne, nietechnologiczne, stacjonarne lub inne.
Oto kilka technik marketingu przychodzącego, które możesz wykorzystać do rozwoju swojej firmy.
1. Rozdaj bezpłatny przewodnik, który jest bezpośrednio związany z Twoją firmą.
Jeśli kiedykolwiek widziałeś jakiekolwiek stworzone przeze mnie zasoby, wiesz, że bardzo wierzę w tworzenie zaawansowanych przewodników.
Upewnij się, że przewodnik dotyczy Twojej firmy. Staraj się, aby Twój przewodnik był jak najbardziej szczegółowy, ponieważ używasz go, aby zdobyć określony typ gościa — najlepiej takiego, który przekształci się w klienta.
2. Wybierz jedno lub dwa słowa kluczowe i zoptymalizuj je.
Marketing przychodzący jest prawie synonimem „SEO”. Jak więc „zajmujesz się SEO”? Jest wiele do poznania. Jedną z najważniejszych cech SEO jest jednak siła słów kluczowych. Aby skutecznie pozyskać ruch dla odpowiednich słów kluczowych, musisz użyć tych słów kluczowych w swojej witrynie.
Chociaż niektórzy mogą twierdzić, że słowa kluczowe nie są tak ważne, jak kiedyś, nadal musisz być świadomy – i używać słów – że ludzie mogą wejść do wyszukiwarki, gdy szukają treści takich jak Twoja. Wielu znanych mi marketerów stara się pozyskać ruch dla wielu różnych słów kluczowych. Zamiast skupiać się na kilku odpowiednich terminach i wariantach, które oznaczają to samo, starają się to zrobić:
Uzyskaj wyniki z pierwszej pozycji dla haseł głównych — najczęściej wyszukiwanych haseł. Ale spróbuj, jak możesz, nie zdobędziesz pierwszej pozycji w Google dla „iPhone” lub „komputer”.
Po prostu popraw ich ranking słów kluczowych. Jednak SEO to coś więcej niż ranking słów kluczowych. Przesunięcie igły na pozycję słowa kluczowego jest miłe, ale nie stworzy to lepszego ruchu.
Próba zdobycia pozycji dla szerokiej gamy słów kluczowych. Chociaż dobrze jest mieć pełną listę słów kluczowych, które śledzisz i kierujesz, to strata czasu na wygranie wszystkich tych słów kluczowych naraz.
Rozwiązaniem jest skoncentrowanie się na kilku wartościowych słowach kluczowych i utworzenie w witrynie określonych stron, które są przeznaczone specjalnie dla tych słów kluczowych. Dobrym tego przykładem jest Practical ECommerce, którego celem jest słowo kluczowe „Narzędzia do testowania A/B dla małych firm”.
3. Zbuduj swoją osobistą markę.
Aby odnieść prawdziwy sukces jako marketer, musisz zbudować swoją osobistą markę. Polecam podejście marki osobistej każdemu, kto zajmuje się marketingiem, ale przede wszystkim startupom. Dzisiejsza kultura startupowa zdominowana jest przez osobowości, które z powodzeniem mogą reklamować się jako liderzy, tak samo jak reklamują swoje firmy jako innowatorów.